Vanuit het provinciehuis te Haarlem komt een plan dat Omgevingsvisie heet en mikt op nog een paar honderdduizend woningen erbij. Dat is helemaal niet nodig bij betere spreiding van de bevolking en de werkgelegenheid op onze planeet. Nederland is zeer rijk en hoort af te staan aan minder goed bedeelde regio's. Mits men daar niet verkwist. Zo kan er op de duizend meter hoge Tafelberg met aangenaam klimaat in Suriname een grote stad gebouwd worden, mede voor sabbatsgangers en scholieren die de tropen dan leren kennen. Onze betalingsbalans met overschot leent zich daartoe. De cultuur in ginds land en bij ons verschilt niet zoveel dat het buiten zicht gehouden zou moeten worden en het past in een unie van de Benelux-staten met Scandinavië waarbij ook Suriname welkom kan zijn. Onze mogelijkheden vergroot je daarmee.
Wij moeten de dieren respecteren en niet kwaadaardig bejegenen in de bio-industrie maar elk beest onder controle van de mens voldoende natuurlijke buitenruimte gunnen om tenminste drie seconden achtereen voluit te rennen, vliegen of zwemmen en ook hun natuurlijke gang te gaan. Er is tussen de homo sapiens van allerlei kleur geen rasverschil in de juiste betekenis van dat woord, maar men houdt graag vast aan eigen cultuur en als dat botst met een andere ontstaan er dikwijls problemen. Werkelijk racistisch is hoe vele mensen, zelfs de meerderheid zich opstelt tegenover de dieren in de bio-industrie en een Provinciaal Bestuur moet daar tegen optreden als de landelijke overheid het laat afweten. Wereldwijd is er voor de mensen verplichte DNA-registratie nodig om sancties te kunnen nemen tegen overbevolking.
In Noord-Holland zijn meer rijtjeshuizen en flats gewenst door de bevolking? Dat lijkt niet het geval en hier en daar is er afbraak te voorzien van lelijke huizen, gebouwen, fabrieken, viaducten. Misschien rijdt men over enige tijd automatisch geleid met 20 m/sec over de wegen, welke bij deze snelheid maximale capaciteit hebben en die dan niet verbreed hoeven te worden, terwijl ongelukken sterk afnemen. En met minder geluidshinder en met minder lelijke schotten langs de weg. Op het fietspad graag maximaal 5 m/sec. Dat is aan te geven op de middenstreep. Kilometers en uren zijn prima om te overbruggen afstanden weer te geven; meters en seconden passen beter bij remweg en reactietijd. Alvast kan de Zuid-As te Amsterdam her-vormd worden tot een mooie boulevard.
Jouw ruimte dus niet verkleinen zoals het slechte Provinciale Bestuur voornemens is door uitbreiding en uitbreiding. Integendeel vooral voor het wild de ruimte vergroten met achter een opgespoten heuvelrij tussen Almere en Hoorn tot aan Lelystad droog terrein. Elektra in piekuren kun je er krijgen met bassins op die heuvel en in de polder. En er mag ook een dorp komen met volksbuitens aan het kleinere restmeer. Het tegenwoordige IJsselmeer is overmatig groot voor vogels en vissen en weinig aantrekkelijk voor zeilers.
Toch is er goede ruimte voor enige mooie nieuwbouw. Zoals te Zandvoort met het thans zeer brede strand waarop voor het oude dorp prachtige architectuur te creëren valt. En bij de Zuidpier te IJmuiden iets voor bejaarden? Vergeet niet het mislukte stadsdeel Buitenveldert, waar passanten 3,75 euro voor een kop koffie moeten betalen en menige familie dan maar verder trekt door dit woestijnachtig stadslandschap. De Gemeenteraad van Amsterdam behoeft assistentie om verbeteringen te krijgen. Dat geldt ook ter zake van het onderwijs: Een moslim wethouder die wat van de moskee uitgaat stelt boven onze grondrechten deugt niet en moet weg. De burgemeester deugt niet omdat die de vrouw ongemoeid laat en niet wil beseffen dat minderheden met botsende kwade culturen slechts een onopvallende minderheid mogen vormen. De nota Omgevingsvisie verwaarloost zulke belangrijke zaken en elk bestuur hoort zich uit te spreken voor de democratische Republiek met volledige toegang voor elke burger waar beraad en besluit plaats vindt, conform ons recht.