falend onderwijs
Het is gemakkelijk genoeg om als je zelf rechtsprekend geen partij bent conform de wet mening en oordeel te vinden. Dat gaat niettemin wel eens fout of de klant is ontevreden, maar dan kan hoger beroep uitweg verschaffen. De kwestie krijgt zo meer aandacht, men zoekt naar de bedoeling van de wet. Dat is kort gezegd billijkheid betrachten doch teksten en jurisprudentie kunnen haperen in precisering zodat het laatste woord verleend wordt aan opgeleide maar sterfelijke mensen; vroeg of laat dementerend, dikwijls gebrekkig qua inzicht, soms onbekwaam zodat er dure advocaten bijgehaald moeten worden. Die de neiging hebben om "over te nemen" ten gerieve van hun opdrachtgever. De Shell betaalt daar graag voor.
Maar als het eigenbelang van de hollandse rechter een rol speelt verandert rechtspraak in krom praten en dat systematisch in Nederland. Dit moeten wij meten aan de Wet, aan de Verdragen der Europese Unie -die voorrang hebben boven nationale wetgeving- waarvan wij burgers zijn met volgens de preambule alle rechten die gelijkwaardigen toekomen en weshalve verstoorders bestraffing hebben te ondergaan.
Bij binnenkomst in de rechtszaal is zeer kwalijk het door de rechter opgehangen portret van iemand die het doet voor poen en vleierij; die geen echt staatshoofd is dat de wet handhaaft maar een gordijn voor de Achterkamertjes. Waar de parlementsleden geselecteerd worden en een ton salaris krijgen. Dan vertegenwoordig je niet beneden-modaal en de minima. Art 1 van de Verklaring van de rechten van de mens houdt onherroepelijk in het recht op deelname aan beraad en besluit. Zoals zeer wel doenlijk via bindende referenda en op volksvergaderingen. Het souvereine volk van niet-horigen past slechts de republiek. Samen met "Den Haag" saboteren de hoog gezeten lieden achter de groene tafel ons meest elementaire recht en onze vrijheid wordt zo vernietigd door personen corrupt tot op het bot, want met list en bedrog uit op een piramidale samenleving van ongelijkwaardigen. Uit deze misstand vloeien akelige zaken voort zoals het uitbuiten van posities om anderen de weg te versperren en er onder te houden; in de politiek, in de handel, op de universiteit en met verspillende navolging van patsers en niet aan de bak gekomen tot criminaliteit vervallende medemensen.
Nodig is nu! het kiezen van een bekwaam persoon of college als leider, als staatshoofd met opdracht om art 1 strikt te handhaven en te doen respecteren. Met de bezem halen door de Haagse contreien en de huidige Justitie. Die horigheid verdwijnt pas als er gerouleerd wordt zodat ieder kansen op ontplooiing krijgt en waardoor de samenleving rijker wordt. Daarom niemand als president, kamerlid, ambtenaar, professor langer dan een tien jaar uit de Schatkist betalen. Met de beurt aan een ander stijgt het democratisch gehalte aanzienlijk. Om het slechte onderwijs te verbeteren, de jeugd bewust te maken van rechten en plichten, zijn er niet alleen tal van ontslagen nodig maar ook vallen televisie en Internet in te schakelen voor goede leerprogramma's in de eigen taal. De kinderen hoeven dan minder in schoolbankjes te zitten en met betere begeleiding dan vaak thuis ontvangen lompheid afleren. Bedenk dat rijpheid om nieuwe stof op te nemen individueel erg kan verschillen. Zij moeten klaargestoomd worden voor sociaal gedrag in latere funkties en dat is niet overenkomstig de kapitalistische hebzucht. Hun opdracht is om de macht van kapitalisten en aanhang te breken zodat we net als in het Paradijs de bedoeling is aan dezelfde tafel kunnen aanzitten. Natuurlijk zonder produkten van de bio-industrie. Op de Jongste Dag hebben die van CDA, Christenunie en SGP slechter vooruitzicht dan de farizeeërs, want dezen ontvingen de Wet uit Mozes tijd -die in kerken-zonder-kwezelversjes voorgelezen wordt- slechts één keer terwijl thans dubbel met het aan het Tweede Grote Gebod parallele art 1 verkregen is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten