vrijdag 1 februari 2008

2008 carnaval

 
                   Oeteldonkse taal- en letterkunde
                                                                        
Alle man van d'Oetelstam
voelen zich der zotten zonen
willen vrijend plek bewonen
dat hen van prins Carny kwam
'n biertje hier en 'n biertje daar
nog een paar!
Homo's ook en rappe hand
zo is 't volk van Oetelland
 
                                          I am from Oetel city
                                          and do feel here quite pretty
                                          I'm not Bokito monkey
                                          but sweet, nice Oeteldonky
                                          Oh ja, Oh ja, Oh ja
                                          we drink, don't talk bla bla
                                          ia, ia, ia
 
          Oh la la, hatsekidee
          waar is m'n doek, die moet ik mee          (zoekt hoofddoek)
          Mijn kale hoofd, 't is geen gezicht
          niet voor de vrouw, niet voor een wicht 
          't Hoofddoekie moet op stee
          in Oeteldonker way                            (doet hoofddoek om met knoop bovenop)
          Mijn hoed/pet gaf 'k aan een moslim
          Het ruilen is toch heel slim:
          Ik drink voor hem een bier 
          en hij voor mij een thee
          Oh la la, olé, hatsekidee
 
                                                                 Ons staan te wachten
                                                                 weken van smachten
                                                                 vol diep' gedachten
                                                                 De Heer ontvangt zijn kruis
                                                                 en maakt weer alles pluis
                                                                 bereidt ons eeuwig thuis
                                                                 Nu nog stroomt gerstenat
                                                                 drie dagen gaan wij plat
                                                                 tevree en heelmaal zat
 
                   Geef me toch een druppie
                   ik hoef heus geen emmervol
                   'K was laatst in de Sahara
                   de zon scheen op mijn bol
                   ze hebben daar geen aqua
                   mijn geest sloeg haast op hol
                   Ik kom net van de Noordpool
                   al 't water is daar ijs
                   d'r is ook niks van zuurkool
                   of lol als in Parijs
                   Nu zit ik weer in Oenstad
                   heb hier een fijne tijd
                   met carnaval; hoe smaakt dat!
                   en kijk, een mooie meid!
                   Maar eerst nog graag een biertje
                   Dat is geen klein pleziertje
                   Geef me toch een druppie
                   geef me maar een emmervol
                   Geef me nog een druppie
                   geef me toch een emmervol!
                   Olé
 
                                                                  


Geen opmerkingen: