F O U T !
92 miljard euro verdeeld over 17 miljoen mensen komt neer op iets meer dan vijfduizend euro per persoon. Dat is genoeg om voedselbanken en subsidies gevende ambtenaren het bestaansrecht te ontnemen. De helft van de bevolking ondervindt waarschijnlijk weinig nadeel van de huidige crisis zodat het kabinet de overigen twaalfduizend euro kan verstrekken. Maar dat is geenszins de bedoeling en er zijn helemaal geen plannen om de minima te spekken. Het geld zal in hoofdzaak waarschijnlijk dienen om de inkomens van modaal en van de rijken op nivo te houden. Bijvoorbeeld moeten aandeelhouders toch geld hebben om zware dure luxe auto's aan te schaffen die veel van de enorme olievoorraad zullen opstoken.
Het plan om de KLM met enige miljarden belastinggeld te steunen roept vraagtekens op, want waarom zouden de aandeelhouders gevrijwaard moeten worden van een faillissement van dit bedrijf met hoge salarissen voor de top, lage voor het cabinepersoneel en naar verhouding dure tickets, behalve voor wie kortingen krijgen of van de belasting mogen aftrekken.
Schiphol met zijn verbindingen blijft belangrijk voor ons land en heel eenvoudig kan er bij het bezwijken van de KLM een nieuwe Algemene Lucht Transport Onderneming opgericht worden die de vliegtuigen en de lijnen overneemt. Een volksbedrijf of van de staat en bedenk dat de arbeid in het vliegbedrijf niet erg florissant is, zodat er niet gestreefd hoeft te worden naar overstapplek voor britten.
Schiermonnikoog of all places kocht elektrische bussen in China. Aankoop in eigen land mag nominaal best duurder zijn omdat van het koopbedrag dan sociale premies en loonbelasting in de eigen nationale Schatkist komen. Hetzelfde geldt voor auto's nodig bij de overheid en stimuleer eens goedkope taxi's in plaats van de koeliefietsen. Ook trams en treinen zijn prima in eigen land te vervaardigen, bijv in Oost-Groningen waar men toch goede kustvaarders bouwt. Zulke nieuwe werkgelegenheid bevalt handelaars evenwel niet. Op de beurs zijn de aandelenkoersen thans tamelijk laag en het loont om met nationale inspanning op te kopen en te collectiviseren. Op de site hieronder genoemd wordt uitgelegd dat er enorm veel kapitaal beschikbaar is als het huidige pensioenstelsel, waarvan de welgestelden profiteren ten koste van laagbetaalden, afgeschaft wordt.
Maar dat is tegen het zere been van wie thans en eigenlijk altijd al aan de macht zijn. De minister van Financiën lijkt onbekwaam en uit op het bevoordelen van de bezitters; roep een Internet-vergadering van economen bijeen om dat eens grondig uit te spitten.
Die 92 miljard, een niet gefundeerd bedrag, willen Rutte & Co lenen. Van wie meer dan genoeg geld hebben. Juiste politiek zou zijn om van dezen af te romen middels de belastingen. Dat kan heel goed ook eenmalig met inlevering van een fors deel van het vermogen der rijkaards. Als er rente betaald wordt op dat geleende geld worden de couponknippers nog rijker -en wie omgekeerd armer?- Dat kan nooit de bedoeling zijn van een sociaal ingestelde regering. Kortom is er een beter kabinet nodig.
ENCJ
rue Croix de Fer 67
Brussel
the, according law corrupt, dutch judges must be banned from the ENCJ
De Europese Unie heeft haar Verdragen, die gaan vóór nationale regelgeving, gebaseerd op art 1 der universele Verklaring van de rechten van de mens en dit geformuleerd in een preambule. Elke burger heeft recht op strikte naleving van de daarin beleden gelijkwaardigheid. Die geeft recht op deelname aan beraad en besluit zoals mogelijk met referenda over hoofdzaken, waarna een parlement uitwerkt en controleert. Ook financieel mogen bepaalde burgers allerminst voorgetrokken worden. De Justitie als onafhankelijke macht heeft taak te zorgen dat dit gerespecteerd wordt. Wie in overheidsdienst treedt kan zweren: Ik zal art 1 volledig nakomen en bestrijden wie het saboteren maar daarbij nooit een oog uitsteken voor een uitgeslagen tand.
Echter willen de nederlandse rechters niet weten van art 1 en maken zij zich ondergeschikt aan een monarchistische oligarchie met Achterkamertjes waar kandidaten voor de volksvertegenwoordiging geselecteerd worden. Er is geen staatshoofd die de Wet, art 1 handhaaft doch slechts een pias die uit is op vleierij en poen en fungeert als gordijn voor die Achterkamertjes waar men belust is op macht en geld; niet wil weten van een werkelijk democratische republiek doch boven in een maatschappelijke piramide wenst te verkeren. Er zijn geen bezwaren tegen een prins Carnaval of een schertskoning zus of zo maar voor serieuze zaken van het souvereine volk is de republiek onontbeerlijk. Met een gekozen staatshoofd en net als deze behoren ministers, kamerleden, ambtenaren, professoren na een tien jaar uit de Schatkist gevangen te hebben te vertrekken. De beurt is dan aan een ander. Dit komt spreiding van zeggenschap en inkomen zeer ten goede. Er blijkt te Den Haag momenteel zelfs een bureau te zijn dat politieke vrienden aan een lucratief baantje helpt. De rechters weten dat dit in strijd is met art 3 der NL grondwet, evengoed als zij weten dat onze belangrijkste, de ons beschermende Grondwet, art 1 der universele Verklaring is. Die vegen zij evenwel van tafel, hoewel al duizend jaar soortgelijks te lande bekend is uit het Tweede Grote Gebod om de ander te respecteren en te helpen, want hij/zij is als uzelf.
De leden van het nederlandse parlement stemden in met de door het kabinet begin dit jaar voorgestelde inkomensverbeteringen welke zouden neerkomen op een duizend euro voor hen en hun welgestelde klasse, terwijl zij al overhouden. De jeugd, minima en Aow-ers dienden genoegen te nemen met een paar tientjes meer, ontoereikend om voedselbanken en subsidies verstrekkende ambtenaren uit de wereld te helpen. Deze parlementariërs vertegenwoordigen de minima allerminst en evenzo laten zij arme mensen in de derde wereldlanden uitbuiten door hen te weinig loon toe te kennen voor door hen geleverde producten. Zij en met hen de rechters profiteren van de smeerlapperij via de aftrek pensioenpremie die in strijd is met het door het volk gewilde belasting betalen naar draagkracht en neerkomt op overheveling uit de zakken van laagbetaalden naar wie al genoeg hebben, behalve om hun hebzucht te stillen. Dezelfde rechter faciliteren belastingontwijking door multinationals waardoor wereldwijd arme mensen de facto bestolen worden.
De lieden achter groene tafels blijken zeer geïnteresseerd in misdaadzaken en besteden daar overmatig veel tijd aan; het scheelt lezen van detective romannetjes. Maar zo is er geen aandacht voor de schendingen van het Verdrag van Parijs uit de jaren vijftig, dat een eerlijke open markt wil garanderen. Oorspronkelijk diende het om dumping in de kolen- en staalsector te beletten maar op de hele markt is het nodig dat ieder goederen en diensten kan verwerven voor dezelfde lage prijs als waarop die anderen aangeboden worden. Beperkende bepalingen zijn niet toegestaan. Albert Heyn heet bij buitenlanders zonder bonuskaart en zonder korting Albert Swine. Evil managers van de NS rekenen aan naast elkaar gezeten passagiers verschillende prijzen. De KLM dumpt soms en benadeelt andere maatschappijen door stellen voor half geld mee te nemen. De alleen gaande moet het volle pond betalen of thuis blijven. Ryanair laat ongevraagd andere reizigers betalen voor de brandstof nodig om lieden met een ticket van een tientje te vervoeren.
Grondrecht van elke burger is vrije toegang tot de rechtbank voor een serieuze zaak. In veel gevallen blokkeren de nederlandse rechters dit door het stellen van financiële eisen en verplichte overdracht aan een advocaat; alsof de burger minderwaardig is. Normaal zorgt de rechtbank voor voldoende deskundigen in eigen huis en kan een duur betaalde partijdige advocaat de boel niet op z'n kop zetten. Listig is ook om de politie toe te staan aangiften niet te verwerken. Om al deze misstanden te verhelpen lijkt er hulp nodig uit het buitenland, want zelf wist men niet los te komen van horigheid, kolonialisme, discriminatie zoals in de Tweede Wereldoorlog, uitbuiting thans en minachting van gewone mensen. In feite verdienen zich als corrupt gedragende lieden gevangenisstraf voor het met twee maten meten, hun bedrog en schending van de wetten. De bestraffing kan eventueel korter met dwangarbeid. De ENCJ dient hun organisatie onder toezicht te stellen ter verbetering van de situatie. De parlementariërs, waaruit de leden van het kabinet voortkomen en welke laatste ultimo gaan over benoemingen van rechters, zijn met hun welgestelde als boven omschreven profiterende achterban vergelijkbaar met flessetrekkers doordat zij in strijd met de goede wet gemene methoden bedenken om hun positie te verstevigen en daar ook geldelijk gewin mee te behalen; het verschil met gewone bandieten van dat soort is dat zij nationale regelgeving kunnen opstellen om hun snode voornemens gestalte te geven. Alles geheel tegengesteld aan ons art 1 en onbetamelijk in een beschaafde natie waar de kloof tussen arm en rijk te verkleinen is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten