dinsdag 30 oktober 2018

hoe zit dat?

               NRC checkt (nog) niet

                            is Halsema een heimelijke VVD pion?

traliehekken voor het mindere volk

In de slee-van-een-taxi wordt het portier hoffelijk open gehouden en geld speelt geen rol. Het zou veel te druk en te lastig worden als iedereen in zo'n Mercedes stapte; kleine taxis verstoren de situatie alleen maar. Vindt burgemeester Halsema dat ook? Luistert Femke met haar gezonde lange benen wel of niet naar de oude mensen die de tramhalte voor hun tehuis terug willen? Ze heeft de prijs van een kop koffie op Schiphol niet verlaagd en de directeur met zijn ijzeren dwarsleuningen niet de laan uitgestuurd. Het is toch een grondrecht om 's nachts in een horizontale positie te verkeren, ook voor wachtende passagiers? Met een kwartje meer voor de benzine kan het openbaar vervoer in de stad gratis en als je van de Schipholparkeerplaats toch nog met de bus naar de vertrekhal moet .... Welk een gemak voor iedereen en autorijden door een tunnel onder de Zuid-As hoeft niet. Waarom wil Groen Links onder leiding van Halsema de betonbaronnen -in dit geval meest duitse- spekken met een miljard euro afkomstig van de gewone belastingbetaler? Ter plaatse behoeft de hoofdstad veeleer een fraaie entree vanaf een boulevard waar je niet harder dan 20 m/sec rijdt in plaats van Amsterdam voorbij te ijlen in een grauwe tunnel met 140 km/uur en uitstoot van veel roet. Een Zuid-heuvel daar is mogelijk met stukjes overkapping van spoor- en autoweg terwijl in het midden een kolossale piramide met van alles erin heel fraai zal staan. Evt plus berggeiten. Er hoeven helemaal niet meer treinen te rijden want het saaie forensisme valt terug te dringen en daarom is een groter station Zuid niet nodig. Als de bevolking terug gaat naar tien miljoen verdwijnen heel veel problemen; de komende generaties zullen het zeer waarderen. Ondertussen kan de Noord-Zuidlijn overgedaan worden aan de NS terwijl een Linksom-Rechtom tram samengesteld uit de lijnen 5, 16 en 24 goede vlotte betere ontsluiting zal bieden aan bezoekers van de hoofdstad die verschillende adressen af gaan. Niet overstappen scheelt forenzen tien minuten per dag, een uur per week, per jaar een week, een jaar eerder met AOW?

Groen Linksen beseffen te weinig dat rijke rechtse lieden alsmaar groei met veel omzet willen om grotere winsten te behalen, ook als de mensen al genoeg in huis hebben. Daartoe dringen zij aan op verdichting van de metropool terwijl zij zelf en de partijbonzen uitwijken naar een tweede huis of een jacht. Het mindere volk moet maar tevreden zijn met boven op elkaar zitten en weinig ruimte hebben of dat heel duur. A'dam dient liever te krimpen! Te Den Haag is men ook behoorlijk achterlijk met de geplande hoge stapelhokken en waarom nog meer bureaucratie, nog meer kantoorwerk? Zorg liever voor meer maakwerk zoals treinstellen bouwen in Oostgroningen, waar al goede kustvaarders gemaakt worden en je desnoods even een zwitsers ingenieur kunt inhuren. Laat de vliegtuigbouwers niet werkloos met spekken van amerikaanse aandeelhouders terwijl de russen helemaal niet bedreigen (de bobo's van het huurlingenleger willen graag snoepreisjes naar Amerika). Zelf dingen maken scheelt een 40 % aan sociale premies en loonbelasting die niet in een vreemde schatkist verdwijnen. Bovendien kan dan de (export van de) bio-industrie verdwijnen. Varkens hebben meer ruimte in Letland; daar kunnen ze tenminste drie seconden achtereen voluit rennen in een natuurlijke omgeving, linksom door het groen. Waarom verbood Halsema nog niet de handel in bio-industriële produkten. Ziet zij er op toe dat de hoek van de akker, de opbrengst ervan, voor de wilde dieren is? Dus niet al het gras kort maaien in de stad. Waarom zitten de dieren in Artis krap en hebben kinderen daar speelplaatsen? Zelfs iets eenvoudigs als een groen parkje dat bij elk groot station hoort voor de vermoeide reiziger schijnt bij het CS niet van de grond te komen en een mooi educatief arboretum langs de kaden van de ruimte beoosten het station evenmin. Daar zit een groot gat (water) waar wel drie Zuid-Assen in passen. Waar is het plan tot realisatie met tegelijk verlatinge van de Zuid-As, een oord waar wereldwijd arme mensen bestolen worden middels belastingontwijking. Met steun van de hollandse rechter, dat wel! Hoort mevrouw niet schoon schip te maken? 

     Onafgebroken zitten er te Den Haag regimes die art 1 der universele Verklaring van de rechten van de mens verwerpen, hoewel het onderdeel vormt van de Verdragen der Europese Unie en daarom strikt geldig is, inbegrepen ter zake van bindende referenda waarbij ieder mee kan doen aan beraad en besluit. Dat de lui van de Christen Unie "leve de koning" roepen, een nul die de wet, art 1 niet handhaaft, vereren en deze in een Gouden Koets laten rijden in plaats van de kindertjes, onze prinsen en prinsesjes uit Winschoten, Capelle, Wormerveer, Heerlen zal leiden tot afwijzing door Petrus bij de hemelpoort. Immers is de werkelijke koning een leidsman en geen parasiet, geen gordijn voor achterkamertjes. Als ook die van Groen Links hoera riepen en de Republiek van gelijkwaardigen dus verwerpen rijst de verdenking dat de heer Klaver cs gewoon een heimelijke sub vormen van de VVD -waar de echte liberalen al lang verdrongen zijn door egoïstische conservatieven die aan de macht willen blijven en de Justitie, art 1 saboterend!, onder controle hebben- om het lagere volk zoet te houden en te bedriegen. Het volproppen van Amsterdam met meer woningen en meer mensen is slechts in het belang van de exploiterende of zo men wil uitbuitende bovenlaag. Onder-modaal krijgt misschien een fooi aan inkomensverbetering maar moet willoos ruimte afstaan. 't Is het ouwe liedje: het NL-volk bestond nooit uit echt vrije zelfstandige mensen die in samenwerking een prettige progressieve maatschappij opbouwen. Kap met dat verleden en probeer een Benelux federatie van democratische autonome landsdelen, liefst met Scandinavie erbij om een sterk goed blok te vormen.

Geen opmerkingen: