dinsdag 18 mei 2021

7 zwartboek Justitie

                gunsten
Discriminatie mag dan wel formeel verboden zijn doch wat let om af te wijken van deze wet en andere in te voeren die per saldo dat toestaat; zoals regeling van dubbele nationaliteit, van twee walletjes kunnen eten, twee keer meer stemrecht hebben, kunnen switchen naar het andere land als in het ene iets niet wil lukken. De Justitie is eerstaangewezene om deze discriminatie te beletten doch ziet er kennelijk geen bezwaar in om mensen met 1 paspoort achter te stellen. Niet leuk als je buren hebt die in twee landen tegelijk met ergo veel meer ontplooiingskansen hun gang mogen gaan maar jij op allerlei barrières stuit. Vergeet ook niet dat de fiscus soms te tillen valt als men beide een europees en een ander paspoort bezit en zo sommige bezittingen aan het oog weet te onttrekken.
In de politiek menen linkse partijen baat te hebben bij laaggeschoolde immigranten die stemmen kunnen opleveren bij verkiezingen terwijl rechts meer uit is op vergroting van invloed van bovenmodaal dankzij de komst van "apothekers", de welgestelden die hun "vlucht" konden betalen. En bij aankomst mogen rekenen op de Miele en meer.
Terwijl de echte stakkers als politieke gevangenen wegkwijnen in akelige gevangenissen en naar verluidt martelingen moeten ondergaan. Zou een rechter met enig verstand niet veeleer bevelen om met voorrang die mensen vrij te kopen, desnoods clandestien via omkoping? Dubbele nationaliteit verlenen is wel het tegenovergestelde en moet als opzettelijk discriminerend onmiddellijk afgeschaft worden. Er zijn doorgaans overig weinig bezwaren tegen vlotte wisseling van nationaliteit en er valt een balans van inkomende en uitgaande migratie te hanteren. Echte economische migranten zijn meestal harder nodig in hun land van herkomst dan bij ons. Tegen enige instroom van oude zieke migranten die hier verzorging krijgen hoeft geen bezwaar te zijn maar beter is om drainage van medisch personeel uit hun thuislanden te voorkomen. Elke familie heeft zorg te dragen voor zijn leden en vluchtelingenkinderen zijn thuis te brengen middels opsporing via DNA-onderzoek. Elke staat heeft zorg te dragen voor zijn burgers en als die tekortgedaan werden door uitbuitende westerse landen is compensatie achteraf op zijn plaats. Die zorg strekt zich uit tot maatregelen inzake de bevolkingstoename. Het buitenland kan eisen dat het inwonertal beneden het half miljard blijft (of splitsing doorvoeren) teneinde geen bedreiging voor de buren te worden. De wet beogend billijkheid is duidelijk genoeg tegen het begunstigen van grote families die hun economische basis wensen te vergroten door sommige leden op het pad van de vluchtelingenroute te sturen met liefst verkrijgen van een extra nationaliteit. Als de Justitie een daarin meegaande minister niet op de vingers tikt is het beter om de rechter te vervangen.
Gezonde politiek is om jonge economische migranten bij ons te helpen aan opleiding waarna zij terug keren. Waarom zouden alleen op de universiteiten buitenlanders toegelaten worden? Leegloop van vreemdelingen vraagt om oplegging van plicht tot scholing of arbeid. Van de politiek onafhankelijke inbreng door de Justitie hoort niet achterwege te blijven. Daarbij is ook te behandelen de migratie vanuit Oost-Europa welke het loonpeil drukt, soms tot aan de voedselbank. Iedereen 30 mille geven uit onze Schatkist kan niet; wie daarvoor in aanmerking komen verschillen qua ondervonden schade en daar moet de betaling op afgestemd worden. Maar van achter de groene tafel kiest men ten onrechte voor zwijgen bij de gaande begunstiging/achterstelling. 

Geen opmerkingen: