melden op het wegdek
Als je niet hard mag rijden in je grote zware dure wagen die voor hoge snelheden gemaakt is dan dreigt er soms gevaarlijke slaperigheid. Ook zijn de meeste bochten in autowegen afgestemd op 200 km/uur.
Maar kilometers en uren zijn te vervangen door meters en seconden, die beter attenderen op remweg en reactietijd. En zeer variabel kan dan een maximumsnelheid op het wegdek aangegeven worden. Zie hieronder. Zo krijg je een autoweg met XXX (30 m/sec) afgewisseld door XXXX (40 m/sec. Slimmeriken kunnen nog kleurvariaties bedenken afgestemd op door het weer bepaald zicht.
Plaats ook richtingsborden naar racecircuits.
ETSC,
On the road brake path and reaction time are important, while kilometers and hours serve to express bridging distances.
Therefore I propose an experiment with maximum speeds indicated by meters per second. These can be made seen with roman ciphers replacing the white interrupted lines separating lanes: 5 m/sec on bike paths (V V V), 10 m/sec in urban environment (X X X), 30 m/sec on motor roads (XXX XXX XXX).
Only throug going lanes should consist of asphalt, with limited width.
Also a rotating tetraeder with two orange and two green triangles may regulate on not busy crossings.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten