woensdag 24 april 2013

Als grootvader vertelt:


            Lieve kindertjes, zal opa jullie eens een stichtelijk verhaaltje vertellen? Je moeder vindt het vast wel fijn, want ze kent mij van vroeger toen ik mijn goede pensioen verdiende en zij bracht jullie toch bij mij!
Wel, in mijn tijd, waren er geen stoute mensen. En als er iemand stout werd dan ging hij met een vliegtuig mee. Dat vloog hoog boven de mooie blauwe zee en dan sprong de stouterik er vanzelf uit. Misschien ben je wel eens verkeerd in het water gedoken en deed dat pijn. Maar van heel hoog komen zulke engerds met zo'n harde smak op het water neer dat ze niks meer voelen omdat ze meteen morsdood zijn. Dat is niet erg hoor, want anders moeten ze zwemmen en er zijn vast wel grote haaien in de buurt die mensen lusten en opeten.
Die slechterikken verdienen niet beter en zeg later maar tegen je moeder dat jij ook piloot wil worden op zo'n nuttig vliegtuig. Als iemand daarin een klein duwtje nodig heeft help hem dan eventjes. 
 
Jitso Keizer
 

Geen opmerkingen: