donderdag 11 mei 2023

prioriteit

Partij voor de Migranten?
                                                     In het programma van de Partij voor de Dieren ware op te nemen dat elk dier onder controle van de mens voldoende natuurlijke buitenruimte zal hebben om tenminste drie seconden achtereen voluit te rennen, vliegen of zwemmen. Dit komt prioriteit toe boven bestemming van de schaarse ruimte voor bouw van een miljoen woningen, die niet nodig zijn voor nederlanders maar migranten zullen huisvesten. Bestaande laagbouw kan dikwijls extra etages krijgen voor ouderen, gasten, bedrijvigheid en dat zal de aanblik van menig dorp ook verbeteren. Qua buitenlandse politiek kan de partij zich inzetten voor onttrekking van het Amazone-oerwoud, de Noordpoolstreken, de Sahara, de Himalaya aan staten, gelijk Antarctica, ten bate van ongerepte wilde flora en fauna. Grenslijnen zijn dikwijls te veranderen in mensenvrije zones en bij elk kunstmatig verhard oppervlak, hetzij dak, erf of straat is hoog geboomte aan te planten ter compensatie van voor de Natuur verloren gegane vruchtbare aard.
In ons land kan het gebied rond de monding van de IJsel met aangrenzende delen van de polders de bestemming van wildreservaat krijgen en mogelijk is ook opspuiting van een heuvelrij (met volksbuitens) tussen Almere en Hoorn, waarachter tot Lelystad droog terrein voor groot wild. Evenzo is haalbaar nieuw land tussen Stavoren en Enkhuizen (met een expresse trein die bij een drenkplaats even langzaam rijdt). Het IJsselmeer is immers overmatig groot voor vogels en vissen en weinig aantrekkelijk voor zeilers. 
Honden verjagen klein wild en bijv. aan de oostkant van de Bosbaan te Amsterdam is boven de parkeerplaats ruimte voor een hondenpaleis, waar deze roofdieren kunnen rennen, snuffelen, blaffen en bijten. 
Er is actie nodig om het kalf bij moeder koe te laten. Daardoor wordt melk flink duurder maar dat valt gemakkelijk te compenseren door een kleinere, lichtere, goedkopere auto te nemen. Fabrikanten willen niet aan productie daarvan omdat de winst erop geringer zal zijn. Net als er ook door commerciële bedrijven liever geen elektrisch, afneembaar Solexmotortje op de voorband voor zeg 200 euro aangeboden wordt. Derhalve dient de overheid op collectieve wijze te voorzien. Bij import van auto's vloeit er veel geld aan sociale lasten en loonbelasting in vreemde schatkisten. Daarom mag productie in eigen land nominaal "duurder" zijn. 

Geen opmerkingen: